Klasa 1 Poniedziałek
Witam Was serdecznie,
Po sobotniej wycieczce w kierunku trójdźwięków wracamy do szesnastek. Dziś będziemy próbować wykonywać grupę szesnastek w ćwierćnutowym pulsie rytmicznym za pomocą imion.
Na zdjęciu obok lokomotywa... pamiętacie nasz pociąg rytmiczny? Zbudujemy wspólnie pociąg rytmiczny umieścimy w nim rytm tym razem z szesnastkami i będziemy go recytować w stukanym pulsie rytmicznym.
Musimy przypomnieć sobie imiona do poszczególnych grup:



Jaś O - --- la Ka-- ro--li---na
Do naszej zabawy dodajemy grupę szesnastkową z 4-sylabowym imieniem Ka-ro-li-na.
Poćwiczmy zatem:
Posłuchajcie Rytm_1
Rytm_2
Rytm_3
Rytm_4
Teraz te wszystkie takty będziecie mówić. Jeden takt - to jeden wagonik. Każdy takt dostosujcie do podanego niżej ćwierćnutowego pulsu rytmicznego.
Posłuchajcie: Puls do rytmu Teraz możecie recytować rytmy razem z wystukanym pulsem. Próbujcie. Proszę o rejestracje dźwiękowe. Strasznie jestem ciekawa Waszych efektów.
Teraz zrobimy ćwiczenie z uzupełnieniem. Przepiszcie podany rytm do zeszytu - z pustymi taktami.
Posłuchajcie rytmu i uzupełnijcie.
Uzupełnianka
Na koniec zrobimy ćwiczenie z rytmizacji gamy. Za pomocą podanego poniżej rytmu zrytmizujecie gamę.
Pamiętacie o tabelce? Narysujcie tabelkę w zeszycie
Zrytmizowaną gamę piszecie w zeszycie.
Czekam na Wasze zdjęcia!
Po sobotniej wycieczce w kierunku trójdźwięków wracamy do szesnastek. Dziś będziemy próbować wykonywać grupę szesnastek w ćwierćnutowym pulsie rytmicznym za pomocą imion.
Na zdjęciu obok lokomotywa... pamiętacie nasz pociąg rytmiczny? Zbudujemy wspólnie pociąg rytmiczny umieścimy w nim rytm tym razem z szesnastkami i będziemy go recytować w stukanym pulsie rytmicznym.
Musimy przypomnieć sobie imiona do poszczególnych grup:
Jaś O - --- la Ka-- ro--li---na
Do naszej zabawy dodajemy grupę szesnastkową z 4-sylabowym imieniem Ka-ro-li-na.
Poćwiczmy zatem:
Teraz te wszystkie takty będziecie mówić. Jeden takt - to jeden wagonik. Każdy takt dostosujcie do podanego niżej ćwierćnutowego pulsu rytmicznego.
Posłuchajcie: Puls do rytmu Teraz możecie recytować rytmy razem z wystukanym pulsem. Próbujcie. Proszę o rejestracje dźwiękowe. Strasznie jestem ciekawa Waszych efektów.
Teraz zrobimy ćwiczenie z uzupełnieniem. Przepiszcie podany rytm do zeszytu - z pustymi taktami.
Uzupełnianka
Na koniec zrobimy ćwiczenie z rytmizacji gamy. Za pomocą podanego poniżej rytmu zrytmizujecie gamę.
C
|
D
|
E
|
F
|
G
|
A
|
H
|
C
|
Zrytmizowaną gamę piszecie w zeszycie.
Czekam na Wasze zdjęcia!


Komentarze
Prześlij komentarz