Klasa 1 Sobota
Witam Was serdecznie,
Dziś kolejna porcja ćwiczeń słuchowych i w naszej książce.
Zaczynamy, sporo pracy przed Wami.
Ćwiczenie 1:
Do wydruku - szablon. W kółeczkach są symbole dźwiękowe trójdźwięku, gamy i interwału, które nie odpowiadają temu, co jest na nagraniu. Posłuchajcie przykładu muzycznego. Po kolejnym odsłuchu połączycie kredką kółka (koraliki) wg słyszanej kolejności.
Nagranie1
Ćwiczenie 2:
Napiszecie teraz łańcuszek dźwięków, w którym wystąpią wszystkie elementy dźwiękowe, które ostatnio przerabialiśmy. Napiszcie w zeszycie klucz wiolinowy i pierwszy dźwięk c (c dolne). Pamiętajcie! Łańcuszek ma sens wtedy, kiedy piszemy nutka za nutką razem z nagraniem na zasadzie Słyszę-Piszę.
Łańcuszek
Ćwiczenie 3:
Do wydruku - szablon2, w którym są zaprezentowane 3 gamy. Posłuchajcie trzech nagrań. W każdym nagraniu na początku będzie gama w równych wartościach. Następnie będzie ona powtórzona ale ze zmianą. Dźwięki, które będą szybsze zaznaczycie otaczając nutkę zieloną kredką. Te natomiast, które będą wolniejsze zaznaczycie niebieską kredką.
Gama1 Gama2 Gama3
Na koniec ćwiczenia z książki, czyli ćw. 9 i 10 ze str. 109.
Powodzenia, i czekam na Wasze zdjęcia.
Dziś kolejna porcja ćwiczeń słuchowych i w naszej książce.
Zaczynamy, sporo pracy przed Wami.
Ćwiczenie 1:
Do wydruku - szablon. W kółeczkach są symbole dźwiękowe trójdźwięku, gamy i interwału, które nie odpowiadają temu, co jest na nagraniu. Posłuchajcie przykładu muzycznego. Po kolejnym odsłuchu połączycie kredką kółka (koraliki) wg słyszanej kolejności.
Nagranie1
Ćwiczenie 2:
Napiszecie teraz łańcuszek dźwięków, w którym wystąpią wszystkie elementy dźwiękowe, które ostatnio przerabialiśmy. Napiszcie w zeszycie klucz wiolinowy i pierwszy dźwięk c (c dolne). Pamiętajcie! Łańcuszek ma sens wtedy, kiedy piszemy nutka za nutką razem z nagraniem na zasadzie Słyszę-Piszę.
Łańcuszek
Ćwiczenie 3:
Do wydruku - szablon2, w którym są zaprezentowane 3 gamy. Posłuchajcie trzech nagrań. W każdym nagraniu na początku będzie gama w równych wartościach. Następnie będzie ona powtórzona ale ze zmianą. Dźwięki, które będą szybsze zaznaczycie otaczając nutkę zieloną kredką. Te natomiast, które będą wolniejsze zaznaczycie niebieską kredką.
Gama1 Gama2 Gama3
Na koniec ćwiczenia z książki, czyli ćw. 9 i 10 ze str. 109.
Powodzenia, i czekam na Wasze zdjęcia.
Komentarze
Prześlij komentarz