Klasa 1 Sobota

Witam Was serdecznie,

Na początek lekcji będą muzyczne zagadki;
Które z poniższych przykładów to utwory wesołe lub smutne?

Utwór 1
Utwór 2

Dzisiejsza lekcja będzie poświęcona budowaniu trójdźwięków od innych dźwięków gamy i ich rozpoznawaniu. Poznaliście trójdźwięk C-dur (jak na zdjęciu obok). Przyjmuje on nazwę od pierwszego dźwięku gamy.
W gamie mamy 8 dźwięków. Spójrzcie na przykład poniżej, aby było Wam łatwiej pisać w zeszycie:
i kolejny itd.
Kolejny sposób to będzie budowanie tzw. "wieżyczek", czyli:
Trójdźwięki wyglądają tak samo, po trzy dźwięki, jednak ich brzmienie będzie się różniło.
Posłuchajcie: Trójdźwięki

Niektóre trójdźwięki zabrzmiały wesoło, niektóre smutno. Posłuchajcie jeszcze raz przykładu i zaznaczcie w zeszytach pod tymi trójdźwiękami napisanymi przez Was, które są wesołe, a które smutne za pomocą buziek (ikonek) 😀 😒.


Otwórzcie książki na str. 88 ćwiczenie 2. Posłuchajcie  Ćwiczenie 2_88
Jako praca domowa będzie Ćw. 1A str. 87
Posłuchajcie melodii. Ma ona Wam pomóc zaznaczyć (za pomocą ikonek) gdzie w melodii wystąpił trójdźwięk wesoły lub smutny.
A więc do dzieła!!!💪💪
Ćw. 1A_87

Na koniec już będzie tylko przyjemnie - narysujcie ilustracje (ćw. 5 str. 88) do utworów z początku lekcji.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty