Klasa 2 Poniedziałek

Witam Was serdecznie,
Dziś ciąg dalszy trioli ósemkowej. Wiecie już, co to jest triola, że jest to nieregularny podział ćwierćnuty, że są to trzy ósemki zamiast dwóch ósemek. Posłuchajcie melodii i określcie ile wystąpiło w niej trioli?

Melodia

Czas, aby poćwiczyć indywidualnie wykonanie triolek. Mamy do czynienia z trzema ósemkami, więc dobrze jest dobrać imię złożone z trzech sylab.
Możemy użyć nazwy własnej grupy czyli: trio-lecz-ka.
Przypomnijcie sobie zabawę w pociąg rytmiczny, kiedy do ćwierćnutowego pulsu recytowaliście swoje takty używając imion dla poszczególnych grup rytmicznych, tj. O-la, Ka-ro-li-na, Hop-sa-sa itd.
Posłuchaj

To był tylko przykład. Teraz czas na Wasze ćwiczenia i recytacje. Zobaczycie 4-taktowy rytm z triolami i ósemkami. Do nagranego pulsu ćwierćnutowego będziecie ćwiczyć recytację poniższego rytmu:

  Puls do recytacji

Pora teraz na prawdziwe dyktando rytmiczne. Przepiszcie i uzupełnijcie brakujące w poniższym rytmie grupy rytmiczne:

  Dyktando

Jako zadanie domowe napiszecie gamę w podanym poniżej rytmie:

Nie zapomnijcie o tabelce z dźwiękami gamy G-dur.

Powodzenia! Nie zapomnijcie o zdjęciach!!

Komentarze

Popularne posty