Klasa 2 Sobota

Witam Was serdecznie,
Dziś jeszcze zajmiemy się triolą ósemkową. Umiemy ją znaleźć w nutach, potrafimy napisać. Wyróżnia się na tle innych grup tym, że są to 3 ósemki połączone belką z małą trójeczką tuż nad belką. Myślę, że nie jest to dla Was duży problem.

Tym razem poszukamy trioli w muzyce. Będziemy ją rozpoznawać ze słuchu, nie patrząc w nuty.  Posłuchajcie utworów, w których są triole. Napiszcie, ile razy w każdym z podanych przykładów pojawiła się triola?



1. Melodia ludowa
2. P. Czajkowski Marsz z baletu "Dziadek do orzechów"
3. L. v. Beethoven Sonata fort. G-dur, op.49

A teraz czas na ćwiczenia:
Ćwiczenie 1 - zapisujecie rytm instrumentu na dołączonym szablonie (lub zapisujecie w zeszycie, kliknijcie jednak w szablon, aby dowiedzieć się w jakim metrum i ile taktów macie napisać)
Szablon z metrum     Rytm do zapisu

Ćwiczenie 2 - zapisujecie rytm melodii na dołączonym szablonie (lub w zeszycie)
Uwaga!!! Zapisujecie RYTM a nie melodię!!! Sprawdźcie, jakie jest metrum i ile taktów.
Szablon z metrum    Rytm melodii

Na dzisiaj wystarczy. Czekam na efekty Waszych prac!!!



Komentarze

Popularne posty